منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا

الزامات قبل از مهاجرت

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا
به قلم:Researcheditor

یکی از شرایط در اکثر برنامه‌های مهاجرت به کانادا داشتن حدنصاب نمره زبان است، اما این حدنصاب برای همه برنامه‌ها یکسان نیست. بنابراین نوع آزمون و حدنصاب نمره‌ای که باید کسب کنید، به برنامه مهاجرتی که می‌خواهید در آن شرکت کنید، بستگی دارد.

هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا به رسمیت شناخته می‌شوند. به همین خاطر، هر دو آزمون زبان انگلیسی و فرانسوی در کانادا مدنظر قرار می‌گیرند.

دو سازمان ارائه‌دهنده آزمون زبان انگلیسی مورد تأیید کانادا عبارت‌اند از: سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP).

همچنین آزمون زبان فرانسه مورد تائید کانادا، آزمون (TEF) می‌باشد.ازآنجاکه ارزیابی نتایج هر سه آزمون مشابه است، می‌توانید هرکدام از آزمون‌ها را که برای شما راحت‌تر است، انتخاب کنید. تنها نکته مهم این است که از زمان آزمون شما نباید بیشتر از دو سال (24 ماه) گذشته باشد.

 

آزمون IELTS:

آیلتس یک آزمون مهارت انگلیسی در سطح بین‌المللی است. معمولاً توصیه می‌شود که آیلتس را برای برنامه مهاجرتی خود انتخاب کنید، زیرا مراکز آزمون بسیاری در سراسر جهان برای آن وجود دارد.

آیلتس دو دسته دارد:

آزمون عمومی (general) و آکادمیک

در برنامه‌های مهاجرتی کانادا آزمون آیلتس جنرال مدنظر است. نتایج آیلتس به‌صورت 4 نمره برای هر یک از مهارت‌های گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن و یک نمره کل (میانگین چهار مهارت) ارائه می‌شود. در برنامه‌های مهاجرتی نمره کل، ملاک قرار نمی‌گیرد.

آزمون CELPIP:

این آزمون توسط سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) طراحی‌شده است. دو نوع آزمون CELPIP وجود دارد:

آزمون عمومی و آزمون عمومی LS. در برنامه‌های مهاجرتی کانادا، آزمون عمومی مدنظر است. به‌طورکلی، این آزمون فقط در داخل خاک کانادا برگزار می‌شد اما در حال حاضر در سطح بین‌المللی نیز گسترش پیداکرده و در یک مرکز آزمون در دبی (امارات متحده عربی) برگزار می‌شود.

آزمون TEF:

Test d’évaluation de français آزمون زبان فرانسه می‌باشد. درصورتی‌که از مهارت بالایی در زبان فرانسه برخوردارید، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید. دو نوع TEF وجود دارد: TEF و TEFAQ. TEF موردپذیرش دولت فدرال کانادا و همچنین استان کبک است. اما TEFAQ فقط برای مهاجرت به کبک پذیرفته می‌شود.

در هر سه این آزمون‌ها، هر چهار مهارت گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می‌شوند.

 

معیار زبان کانادایی Canadian Language Benchmark

مهم نیست که در کدام آزمون شرکت می‌کنید، نتایج آزمون شما به سطح معیار زبان کانادایی برگردانده می‌شود. برای آزمون زبان انگلیسی CLB و برای آزمون فرانسه NCLC به‌عنوان معیارهای زبان کانادایی در نظر گرفته می‌شوند. سطوح CLB از 4 (ضعیف) شروع‌شده و تا 10 (عالی)  ادامه دارد.

حداقل CLB و NCLC برای هرکدام از برنامه‌های مهاجرتی کانادا متفاوت است. در جدول زیر نحوه تبدیل نمره‌ آیلتس به CLB نشان داده‌شده است. برای مثال، اگر در آزمون آیلتس برای مهارت شنیدن نمره 8 و برای سه مهارت دیگر نمره 7 را گرفته باشید، سطح CLB شما 9 خواهد بود و میزان امتیاز دریافتی متناسب با آن 24 امتیاز می‌باشد.

 

سطح CLB

صحبت کردن

شنیدن

خواندن

نوشتن

امتیاز هر مهارت

7

6.0

6.0-7.0

6.0

6.0

4

8

6.5

7.5

6.5

6.5

5

9

7.0

8.0

7.0

7.0

6

10 و بالاتر

7.5-9.0

8.5-9.0

8.0-9.0

7.5-9.0

6

 

همچنین نحوه تبدیل نمره آزمون TEF به NCLC به شرح زیر است:

 

سطح NCLC

صحبت کردن

شنیدن

خواندن

نوشتن

امتیاز هر مهارت

7

348-310

279-249

232-207

348-310

4

8

370-349

297-280

247-233

370-349

5

9 و بالاتر

371+

298+

248+

371+

6

 

هرکدام از برنامه‌های مهاجرت به کانادا را که انتخاب کنید، می بایست حداقل CLB یا NCLC مورد نیاز آن برنامه را کسب کرده باشید. داشتن حداقل نمره به معنی پذیرش در برنامه مهاجرتی نیست اما داشتن نمره‌ای بالاتر از نمره حدنصاب، شانس پذیرش شما در برنامه های مهاجرتی را افزایش می‌دهد.

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

ثبت سفارش ترجمه




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×