منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پیدا کردن مشخصات ژورنال ها

آشنایی با اصطلاحات مجلات

پیدا کردن مشخصات ژورنال ها
به قلم:Researcheditor

 ممکن است در مقاله ای نام اختصاری ژورنالش را نوشته باشد و بخواهیم نام کامل آن را پیدا کنیم یا اینکه بخواهیم نام اختصاری ژورنال را در مقاله ی خود درج کنیم. از سایت های زیر میتوانید استفاده کنید.

 

۱- CAS Source (CASSI) Source Tool 

پیدا کردن مشخصات ژورنال ها

این ابزار که توسط Chemical Abstracts Service  معرفی شده یکی از بهترین سایت های مرجع در زمینه ی  یافتن نام اختصاری ژورنال هاست به خصوص در رشته ی شیمی و بیولوژی. خدمات این مرجع کاملا رایگان است و می تواند به سادگی برای پیدا کردن و یا اطمینان پیدا کردن از نام نشریات و نام های اختصاری آنها، همچنین CODEN، ISSN و یا ISBN مورد استفاده ی شما محققین قرار گیرد. این سرویس به صورت رسمی از طریق سرویس SciFinder  (نیاز به اشتراک دانشگاهی دارد) قابل دسترس است.

 

۲- Genamics JournalSeek

پیدا کردن مشخصات ژورنال ها 

این سایت هم یکی از بهترین سایت ها برای یافتن اطلاعات نشریات است که به صورت رایگان خدماتش را ارائه میدهد. این سایت اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار عنوان ژورنال را در خود جای داده است.

 

۳- PubMed's Journal Browser

پیدا کردن مشخصات ژورنال ها

در این پایگاه می توانید با نام ژورنال، نام اختصاری به فرمت MEDLINE، حتی کلمه ای از عنوان ژورنال، یا ISSN جستجو را انجام دهید. همچنین لیست کامل مجلاتی که در PubMed را می توانید از این لینک پیدا کنید.

 

4- منابع بیشتر 

در صورتی که باز هم به منابع بیشتری نیاز دارید میتوانید به این لینک بروید و منابع بیشتری را برای جستجو پیدا کنید 

در این قسمت شما را با اصطلاحاتی که  مربوط به مجلات هستند آشنا میکنیم: 

شاپای مجله (ISSN): شماره سریال استاندارد بین‌المللی است که یک شماره هشت رقمی منحصربه‌فرد بوده و برای هویت دادن به نشریه‌های چاپی یا الکترونیکی به‌کار می‌رود.

شماره معمول (Regular issue): شماره های معمولی مجلات که به صورت مرتب در فواصل زمانی معین مثلا هر ماه به چاپ می رسد.به آن دسته ازشماره‌های یک مجله اطلاق می‌شود که به‌صورت منظم در فواصل زمانی تعیین شده به چاپ می‌رسند.

 

شماره ویژه (Special issue): شماره ویژه مجلات که علاوه بر Regular issue به چاپ می رسند به آن دسته از شماره‌های یک مجله گفته می‌شود که علاوه بر شماره‌های معمول آن منتشر می‌شوند.

شاخص SJR: معیاری برای سنجش اعتبار مجلات علمی است که توسط پایگاه اسکوپوس معرفی شده و تعداد و اعتبار استناد‌ها به مقالات یک مجله را نشان می‌دهد.

امتیاز چارک (Quartile Score): معیاری برای رتبه‌بندی مجلات می‌باشد که توسط اسکوپوس ارائه شده است و در چهار درجه Q1، Q2، Q3 و Q4 تنظیم شده است که مجلات Q1 معتبر‌ترین به‌شمار می‌آیند.

شاخص اچ (H-Index): شاخصی برای ارزیابی میزان تأثیر‌گذاری پژوهشگران در پیشبرد علم است که علاوه بر تعداد مقالات یک پژوهشگر، تعداد استنادات به آثار او را نیز در نظر می‌گیرد تا محققان تأثیرگذار را از آن‌هایی که فقط تعداد زیادی مقاله منتشر می‌کنند، متمایز سازد.

 

ضریب آنی (Immediacy index): شاخص آنی است که عبارتست از نسبت مقالات استناد شده در یک مجله طی یک سال معین به مقالات منتشر شده‌ی قابل استناد در همان سال. شاخصی برای اندازه‌گیری فوری ارزش یک مجله علمی است و از نسبت تعداد کل استنادات به مقاله‌های یک مجله در طی یک سال به تعداد کل مقاله‌هایی که در آن سال در آن مجله منتشر شده‌اند، به‌دست می‌آید. به‌عنوان مثال، اگر تعداد مقالات چاپ شده در یک مجله در سال ۲۰۱۹  برابر ۲۰ باشد و تعداد ارجاعات به مقاله‌های آن در همین سال۱۰ باشد، ضریب آنی این مجله برابر با ۵/۰ خواهد بود.

ضریب تأثیر (Impact Factor یا IF): ضریب تاثیر یک مجله است. IF عبارت است از نسبت مقالات مورد استناد در یک مجله طی یک سال معین بر مقالات منتشر شده قابل استناد در دو سال پیش از آن.معیاری برای سنجش اعتبار مجلات علمی است که توسط مؤسسه تامسون رویترز معرفی گردید و مجموع استناد‌ها به مقالات یک مجله را نشان می‌دهد.

Year IF :میانگین IF در پنج سال گذشته

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×