منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نکات مربوط به انتخاب موضوع مقاله و پژوهش

چطور موضوع مقاله را انتخاب کنیم؟

نکات مربوط به انتخاب موضوع مقاله و پژوهش
به قلم:Researcheditor

شناسايی و مرور منابع هسته: سعی کنید منابع اصلی موضوع خود را بشناسید و شماره های جدید مجلات مرتبط با موضوع را مطالعه کنید.

 

جستجو در پایگاه های موضوعی: موضوح خود را حتماً در پایگاه های اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور جستجو کنید. می توانید از کلمات کلیدی موضوع خود استفاده کنید تا به چکیده مقالات مرتبط دست بیابید.

 

مرور مقالات کنفرانس ها: سعی کنید در کنفرانس های مرتبط با موضوع خود شرکت کنید و موارد مورد بحث در آن ها را بشناسید.

 

مطالعه پایان نامه های مشابه: با رجوع به کتابخانه دانشگاه خود یا افراد فارغ التحصیل رشته خود، پایان نامه های موجود را مطالعه کنید و از تجربیات آن ها بهره گیرید.

 

مطالعه کتاب های روش تحقیق و مرور زمینه های پژوهشی: کتاب های روش پژوهش در حوزه های مرتبط را مطالعه کنید و زمینه های پزوهشی مورد علاقه خود را بشناسید.

 

مقایسه مبانی نظری و علمی: آیا به مباحث نظری گرایش دارید یا موضوعات کاربردی را ترجیح می دهید؟ جوای این سوال به انتخاب موضوع نیز بسیار کمک می کند.

 

مقایسه رویکرد کمی و کیفی: بسیاری از افراد کیفیت را به کمیت ترجیح می دهند. ام گاهی اوقات عکس آن بیشتر مد نظر قرار می گیرد. پس با تشخیص ارجعیت این شاخص ها به ادامه کار خود بپردازید.

 

انتخاب موضوع عای مسأله مدار: ممکن است در محل کار یا تحصیل با مسأله ای رو به رو شوید که برای تحقیق و پژوهش مناسب باشد. پس نباید از آن غافل شد.

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  -  داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

ثبت سفارش ترجمه

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×