منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نحوه گزینش دانشجو برای ورود به دانشگاه های انگلستان

نحوه ورود به دانشگاههای انگلستان

نحوه گزینش دانشجو برای ورود به دانشگاه های انگلستان
به قلم:Researcheditor

انگلستان یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل است. دانشگاه های آن شهرت زیادی در زمینه آموزش و کیفیت تحصیلی داشته و برای چندین دهه مقصد ایده آل برای بیش از یک میلیون دانشجوی بین المللی از سراسر جهان بوده اند. شرایط ورود به دانشگاه انگلستان بسته به نوع دوره ای که برای آن درخواست میکنید، دانشگاهی مدنظرتان، سطح علمی و ملیت شما، متفاوت است. با این وجود شرایط اولیه گزینش در همه دانشگاه های این کشور یکسان است.

#post_343

 

شرایط اصلی ورود به دانشگاه های انگلستان عبارت اند از:

مدارک و نمرات Qualifications and Grades

اولین معیاری که در دانشگاه های انگلستان بررسی می شود، مدارک تحصیلی و نمرات شما در مقطع تحصیلی قبل است. مدارک تحصیلی و نمرات قابل قبول بسته به سطح علمی رشته انتخابی شما، ممکن است متفاوت باشد. از آنجایی که قبولی در اکثر دانشگاه های انگلستان بسیار رقابتی است، شرط داشتن نمرات حدنصاب بالا و داشتن مدرک از دانشگاه های معتبر دور از انتظار نیست. بهتر است قبل از ارسال درخواست، با دانشگاه ارتباط برقرار کرده و از شرایط دقیق مرتبط با رشته تحصیلی مد نظرتان با خبر شوید.

آزمونهای ورودی Entrance tests

اکثر دانشگاه های انگلستان از آزمون ورودی به عنوان فیلتر برای پیداکردن بهترین داوطلبان از میان تمامی متقاضیان، استفاده میکنند. به طورکلی، هدف از انجام این آزمون ها دو چیز است: اول؛ انتخاب بهترین دانشجویان و دوم؛ ارزیابی میزان سازگاری متقاضیان خارجی که از یک سیستم آموزشی خارجی فارغ التحصیل شده اند. در این آزمون ها، دانش و توانایی شما در زمینه مفاهیم اصلی  و اساسی رشته ای که مایل به ادامه تحصیل در آن هستید، سنجیده می شود. ممکن است بعد از انجام آزمون و تحلیل نتایج، به شما بازخوردی در مورد نقاط ضعف و قوتتان داده شود و بر اساس آن، پیشنهاداتی را در مورد رشته مناسب خود دریافت کنید. توجه داشته باشید که به دلیل رقابت زیاد میان متقاضیان، آزمون های ورودی بسیار سخته بوده و شما می بایست به طور جدی برای آنها آماده شوید.

مهارت زبان انگلیسی Language proficiency

اگر انگلیسی زبان مادری شما نیست، برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان، می بایست مدرکی که نشان دهنده برخورداری شما از مهات زبان انگلیسی عالی است را به دانشگاه ارائه دهید؛ چراکه در حین تحصیل در دانشگاه، برای درک مطالب تدریس شده و برقراری ارتباط با اساتید و دیگر دانشجویان به تسلط بر زبان انگلیسی نیاز دارید.

آزمون های استاندارد انگلیسی مختلفی در دانشگاه های انگلستان پذیرفته می شود که رایج ترین آن ها IELTS می باشد، زیرا انگلستان مجری برگزاری آن است. با این وجود، نمرات سایر آزمون های استاندارد مانند TOEFLو یا Duolingo نیز پذیرفته می شود. نکته مهم در زمینه مهارت زبان انگلیسی، این است که آزمونی را انتخاب کنید که بتوانید نمره بالاتری در آن کسب کنید. زیرا مهارت زبان نه تنها شرط لازم برای ورود به دانشگاه های انگلستان است بلکه داشتن نمره بالاتر از حد نصاب به کسب امتیاز بیشتر نیز منجر می گردد.

باید متذکر شد که نمره آیلتسی که دانشگاه‌ های انگلستان برای ورود به دوره کارشناسی می‌پذیرند حداقل ۶، برای کارشناسی ارشد ۶.۵ یا ۷ و برای دکترا ۷ و بالاتر است.

رزومه و توصیه نامه Experiences and references

از آنجایی که دانشگاه های انگلستان از دانشگاه های برتر جهان بوده و بسیار گزینشی هستند، تعداد دانشجویان مورد نیاز آنها، در اکثر موارد بسیار کمتر از تعداد متقاضیان است. درنتیجه، برای جدا کردن متقاضیان برجسته از سایر متقاضیان، به مدارکی بیشتر از مدارک دانشگاهی و نمره زبان نیاز است. داشتن توصیه نامه از اساتید دوره تحصیل مقطع قبلی و روزمه ای از سوابق حرفه ای شما، میتواند نشان دهنده صلاحیت علمی شما باشد. اگر به انجام کار خاصی پرداخته اید و یا نقشی را برعهده گرفته اید، با ذکر آن در رزومه و نشان دادن ارتباط آن با رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، میتوانید امتیاز خود را نسبت به سایر متقاضیان افزایش دهید.

مصاحبه Interviews

به طورکلی، در دانشگاه های انگلستان، مصاحبه جز شرایط ورود به دانشگاه نبوده و معمولا در شرایطی خاص که تعداد متقاضیان برای شرکت در یک دوره زیاد باشد، از مصاحبه استفاده می شود. در واقع مصاحبه، به عنوان آخرین مرحله بررسی درخواست متقاضی انجام می شود. کمیته ارزیابی که مسئول انجام مصاحبه است، در طول مصاحبه ممکن است سوالاتی را در مورد انگیزه ها و اهداف شما و تطابق آنها با دوره مد نظرتان مطرح کند. نحوه پاسخگویی به سوالات در مصاحبه، تعیین کننده پذیرش یا عدم پذیرش درخواست شما خواهد بود. درنتیجه بهتر است قبل از مصاحبه خود را برای اینگونه سوالات آماده کنید.

مدارک اضافی Additional requirements

تحت شرایطی خاص، دانشگاه مجاز است مدارکی علاوه بر مدارک ذکر شده را از شما بخواهد. این مدارک اغلب شامل انگیزه نامه و یا اظهارات شخصی است، که در آنها شما با ذکر جزئیات، دلایل خود را برای شرکت در دوره مدنظرتان بیان کرده و به کمیته تصمیم گیری می گویید که چرا باید شما را از میان متقاضیان انتخاب کنند. در برخی موارد نیز ممکن است دانشگاه مدارکی همچون مدارک مالی، کیفری و چک آپ های سلامت را از شما بخواهد که می بایست آنها را به دانشگاه ارائه دهید.

#post_317

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×