منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

نحوه قضاوت داوران مجلات درباره مقالات ارسالی

داور ها چطور مقالات را داوری می کنند؟

نحوه قضاوت داوران مجلات درباره مقالات ارسالی
به قلم:Researcheditor

 

 یک محقق که قصد انتشار مقاله ای در یکی از مجلات مورد تایید آی اس آی(ISI)  را دارد باید در باره نحوه قضاوت مقاله توسط داوران اطلاعات کافی داشته باشد چرا که این اطلاعات وی را در رسیدن به هدفش که انتشار مقاله در آن ژورنال است نزدیک خواهد کرد.

 هر مجله دارای یک لیست از استاندارها می باشد که در اختیار داورانش قرار می دهد. این لیست ها که به چک لیست معروفند بسیار مختلف و متعدد می باشند زیرا هر ژورنال استانداردهای خاصی برای پذیرش یک مقاله تعریف می کند.

 پژوهشگران می بایست همواره در پاسخ به کامنت های داوران و ویراستاران مجلات جانب احترام را نگه دارند و همیشه از واژگان رسمی در جوابیه خود استفاده کنند. حتی اگر مقاله شما ریجکت شده باشد شما باید این امر را یک فرصت تلقی نمایید و در پاسخ به مجله آنرا یک فرصت آموزنده به حساب آورید. و حتی با وجود قبول نداشتن ایراد های وارده باید در کمال تواضع اذعان به تایید و قبول آن ایراد بنمایید و ذکر کنید که قصد رفع آنرا دارید.

 اگر ممکن باشد بهتر است که مقاله را از ابتدا به زبان انگلیسی تدوین نمایید . اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد حتماً پس از تدوین و ترجمه مقاله آنرا به یک ویراستار نیتیو بسپارید تا ایرادهای انگلیسی متن مقاله رفع شود. اکثر داوران در ژورنال های مختلف مقالاتی که مورد ویراستاری نیتیو قرار نگرفته است را به محقق باز می گردانند تا توسط یک ویراستار Native English Speaker مورد ویرایش قرار دهد.

#service_submit

  Reviewers: داورهایی که مقالات ارسالی به یک ژورنال را داوری می کنند و نظر خود را در ارتباط با چاپ، عدم چاپ و یا تغییرات یا اصلاحات مورد نیاز آن مقاله را به ژورنال اعلام می کنند.

Blind review: نوعی فرایند داوری در مجلات علمی است که مقالات بدون نام برای داورها ارسال می شود تا داورها بتوانند داوری بی طرفانه و مطمئنی انجام دهند.

تحت داوری (Under review): پس از آنکه مقاله سابمیت شده از نظر سردبیر واجد شرایط تشخیص داده شد، برای بررسی علمی در اختیار یک یا چند داور قرار می‌گیرد که به آن تحت داوری گفته می‌شود.

Refereeing: به معنای داوری و معادل اصطلاح Under review می‌باشد و در واقع مرحله‌ای است که داوران مجله به ارزیابی علمی مقاله سابمیت شده مشغول هستند.

داوری همتا (Peer review): به فرآیند ارزیابی همه‌جانبه مقالات‌ علمی توسط متخصصان همان رشته به‌منظور چاپ در مجلات علمی گفته می‌شود.

 داوری یک‌سو کور (Single blind review): در این نوع داوری، مشخصات داور یا داوران برای نویسندگان مقاله افشا نمی‌شود، در حالی‌که داوران به مشخصات و سوابق نویسندگان دسترسی داشته و در نتیجه می‌توانند بدون هر گونه فشار روانی و با دید باز به ارزیابی مقاله بپردازند.

 داوری دو‌سو کور (Double blind review): در این نوع داوری، نویسندگان و داوران از هویت یکدیگر خبردار نخواهند شد. در این حالت از داوری مقرضانه به‌شکل مؤثری جلوگیری می‌شود.

 داوری شناس (Open review): در این نوع داوری،هویت و سوابق نویسندگان و داوران برای یکدیگر مشخص است. این نوع داوری برای کاهش توصیه‌های غیرضروری و جلوگیری از سرقت علمی صورت می‌گیرد.

داوران (Reviewers): به متخصصان یک رشته گفته می‌شود که به ارزیابی مقالات علمی آن رشته می‌پردازند و نظر خود را در ارتباط با پذیرش، عدم پذیرش و یا پذیرش به‌شرط اصلاح مقاله اعلام می‌کنند.

داوران پیشنهادی (Suggest reviewers): در هنگام ارسال مقاله به برخی ژورنالها شما می توانید اسامی تعدادی داور را به ژورنال پیشنهاد دهید تا مقاله شما را داوری کنند. ارسال یا عدم ارسال مقاله شما برای داورهای پیشنهادی شما طبق نظر ژورنال صورت می گیرد نویسنده مقاله می‌تواند افرادی را برای داوری مقاله خود پیشنهاد دهد که ممکن است با آن‌ها موافقت شود یا از آن‌ها برای داوری مقالات نویسندگان دیگر بهره برده شود.

داوران مردود (Oppose reviewers): نویسنده مقاله می‌تواند نام افرادی را که به هر دلیلی مایل نیست به داوری مقاله او بپردازند، در زمان سابمیت مقاله ذکر کند که به آن‌ها داوران مردود گفته می‌شود.

 #service_edit

#post_258

 #post_286

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×