منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

دلایل اصلی ریجکت مقالات علمی

چند دلیل اصلی ریجکت مقالات

دلایل اصلی ریجکت مقالات علمی
به قلم:Researcheditor

 

 مقالات علمی حاصل چندین سال پژوهش و تحقیق اساتید، دانشجویان و پژوهشگران می باشد و چاپ مقاله در ژورنال های معتبر یکی از عوامل مهم در ارزیابی آنهاست. متاسفانه، مجلات خصوصا ژورنال های خارجی در بسیار از موارد به دلایل مختلفی از پذیرش مقالات پژوهشگران ایرانی خودداری میکنند و در بسیار از موارد مقالات را ریجکت میکنند. و ریجکت مقالات از ژورنال می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که ما در این مقاله به تعدادی از این علت ها اشاره خواهیم کرد تا بتوانیم از ریجکت احتمالی مقالات شما نسبت به این موارد جلوگیری کنیم.

چند دلیل اصلی ریجکت مقالات

 

1.      ایرادات ساختاری مقاله

 

2.      ایرادات فنی مقاله

 

3.      ایرادات علمی مقاله

 

4.      دارای تشابه یا پارافریز مقاله

 

5.      فرمتینگ نادرست مقاله

 

6.      موضوع تحقیق مقاله با محدوده موضوعی یا اسکوپ مجله مطابقت نداشته باشد

 

7.      موضوع تکراری مقاله و نبود نوآوری و خلاقیت در مقاله

 

8.      کیفیت پایین عکس ها و نمودارها

 

9.      مشکلات آماری مقاله و ایرادات در تجزیه و تحلیل داده ها

 

10.   نامفهوم بودن قسمت هایی از مقاله

 

11.   نداشتن انسجام مناسب بین بخش های مقاله

 

12.   ایرادات گرامری، ویرایشی و زبانی مقاله

 

حال هر یک از این موارد را با هم ارزیابی خواهیم کرد:

 1.      ایرادات ساختاری مقاله

ساختار مقاله هر چند ممکن است براساس رشته یا زمینه مقاله و همچنین ژورنال های مختلف ساختار متفاوتی داشته باشد اما همه مقالات باید وارد زیر را دارا باشد:

 عنوان، چکیده، کلمات کلیدی، مقدمه، روش پژوهش (مواد و روش ها)، نتایج، بحث و منابع. نگارش هر یک از این بخش ها، اصول و تکنیک های خودش را دارد. برای آشنایی با نگارش مقاله به، مقاله نویسی تخصصی و ساختار محور مراجعه کنید.

2.      ایرادات فنی مقاله

برای برای برطرف کردن ایرادات فنی و صوری مقاله باید ویرایش فنی و صوری مقاله توسط ویراستاران حرفه ای انجام گردد.

 3.      ایرادات علمی مقاله

برای چاپ مقاله در مجله  ISI، مخصوصا مجلات با اعتبار بالا و در سطح Q1 تا Q4 لازم ایرادات علمی مقاله برطرف گردد. رفع این ایرادات علمی مقاله و تهیه جوابیه داوران مجلات، نیازمند تجربه بالا، تسلط علمی خوب بر موضوع پژوهش دارد که فقط نویسندگان با مشورت استاد راهنما میتوانند تمام ایرادات علمی را به بهترین روش ممکن برطرف کنند سپس متن توسط یک ویراستار خوانده شود و ایرادات نگارشی آن برطرف گردد تا متنی روان داشته باشیم.

4.      دارای تشابه یا پارافریز مقاله

وجود تشابه معمولا بیش از 25 درصد در هر مقاله، باعث ریجکت شدن مقاله می شود. البته که سرقت ادبی به دور از اخلاق پژوهشگران است و کاری ناپسند است اما گاهی اوقات به صورت ناخواسته امکان دارد این اتفاق بیافتد اما باید دقت داشته چون ممکن است نویسنده یا نویسندگان در بلک لیست مجلات و ناشران قرار گیرند. باید حتما مقاله را قبل از ارسال به ژورنال از نظر تشابه بررسی گردد و در صورت نیاز توسط کارشناسان رفع تشابه به صورت فنی و بدون آسیب رسیدن به متن مقاله رفع تشابه انجام داد. برای اطلاعات بیشتردر مورد انواع سرقت ادبی، پلاجریسم و راههای برطرف کردن آنها به می توانید از نرم افزار آیتنتیکیت (iThenticate) استفاده کنید.

5.      فرمتینگ نادرست مقاله

فرمت بندی مقاله به دو دسته کلی فرمت بندی علمی و فرمت بندی ساختاری مقاله تقسیم میشود. در فرمت بندی علمی باید، هر بخش مقاله بر اساس اصول و قوانین نگارش مقالات، تهیه شود. در فرمت بندی ساختاری مقاله، تنظیم همه ی بخش های مقاله، باید بر اساس راهنمای ژورنال انجام شود. برای سابمیت و چاپ مقاله در ژورنال معتبر همچون  isi، رعایت هر دو ، الزامی است. برای اصلاح فرمت و ساختار ظاهری مقاله به استایل و فرمت مورد تایید و قبول ژورنال می توانید از این خدمت در ریسرچ ادیتور بهره مند شوید.

6.      موضوع تحقیق مقاله با محدوده موضوعی یا اسکوپ مجله مطابقت نداشته باشد

هر ژورنال محدوده ای موضوعی یا حوزه تخصصی خاصی برای چاپ مقاله دارد. هر مجله تنها مقالاتی را چاپ می کند که در حوزه تخصصی علمی یا اصطلاحا، اسکوپ (scope) مجله قرار داشته باشد درغیر این صورت مقاله توسط سردبیر مجله ریجکت می شود. قبل از اینکه مقاله را در ژورنال مدنظر سابمیت کنید، حتما حوزه تخصصی مجله  را به طور دقیق بررسی کنید. حوزه تخصصی هر مجله، معمولا در سایت اصلی مجلات علمی یا راهنمای نویسندگان وجود دارد. برای انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله، می توانید از خدمات موسسه ریسرچ ادیتور، استفاده نمایید. انتخاب ژورنال از بین مجلات معتبر و با در نظر گرفتن بلک لیست وزارت علوم و بهداشت خواهد بود. انتخاب ژورنال متناسب با مقاله شما، شانس مقاله شما را برای پذیرش و چاپ مقاله به شدت بالا می برد.

7.      موضوع تکراری مقاله و نبود نوآوری و خلاقیت در مقاله

گاهی نویسندگان کم تجربه با دیدن مقالات چاپ شده از نویسندگان دیگر که دارای اعتبار بالایی است، با تقلید از مقاله با همان موضوع و بدون هیچ خلاقیت و نوآوری یا آپدیت کردن اطلاعات مقاله ای می نویسند که البته این مقالات هیچ شانسی برای اکسپت و چاپ ندارند.

8.      کیفیت پایین عکس ها و نمودارها

عکس ها و نمودارهای مقاله باید کیفیت مناسب و قابل قبول با مشخص بودن کامل اعداد و متون برخوردار باشند. اندازه، نوع و کیفیت وضوح باید مطابق راهنمای نویسندگان ژورنال باشد. پس قبل از ارسال مقاله به ژورنال حتما از کیفیت عکس ها و نمودار ها اطمینان حاصل نمایید.

 9.      مشکلات آماری مقاله و ایرادات در تجزیه و تحلیل داده ها

مقاله در واقع خروجی یک تحقیق یا پژوهش است. پژوهش باید بر اساس اصول و روش های شناخته شده انجام شده باشد. داده ها باید با روش درست و دقیق آماری گرد آوری شده باشند. همچنین این داده های خام باید به کمک یک نرم افزار مناسب، تجزیه و تحلیل شده باشند.

10.  نامفهوم بودن قسمت هایی از مقاله

گزارش های علمی مقاله باید گویا، دقیق و حتما به زبان علمی نوشته شده باشند. متن مقاله نباید دوپهلو و نامفهوم باشد برای جلوگیری از این اتفاق باید از جملات کوتاه ولی دقیق استفاده کرد. ویراستاران علمی و نیتیو می توانند، اینگونه ایرادات را برطرف کنند.

11.  نداشتن انسجام مناسب بین بخش های مقاله

برای چاپ مقاله در ژورنال های معتبر و بین المللی متن باید دارای انسجام بین قسمت های مختلف مقاله داشته باشد. همچنین بخش های مختلف مقاله، باید کامل کننده هم باشند. مقدمه، منابع و بررسی پژوهش های مقاله باید در راستای اهداف مقاله باشند. روش انجام پژوهش بایستی با موضوع پژوهش متناسب بوده و همچنین با اصول آماری منطبق باشد. نتایج مقاله باید در راستای اهداف و فرضیه های مقاله ارائه شوند. جمع بندی و بحث مقاله باید ضمن بررسی و تحلیل نتایج، دلیل آن را بیان کرده و با نتایج سایر پژوهش های مقایسه تحلیلی کند.

12.  ایرادات گرامری، ویرایشی و زبانی مقاله

ویرایش نیتیو شامل روان ساختن متن انگلیسی و رفع ایرادهای گرامری و نوشتاری و تبدیل متن به یک متن استاندارد آکادمیک است. رفع ایرادهای گرامری، ویرایشی و زبانی برای اکسپت و چاپ مقاله الزامی است. همه مجلات معتبر انتظار یک ترجمه تخصصی و ادیت حرفه ای برای مقالات انگلیسی را دارند. بدون شک هیچ مجله ای مقاله را با ایرادهای گرامری، ویرایشی و نگارشی، چاپ نخواهد کرد.

جمع بندی

در این مقاله تلاش شد که برخی از مهمترین دلایل ریجکت مقالات پژوهشگران ایرانی در مجلات و ژورنالهای علمی و پژوهشی معتبر داخلی و خارجی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین راهکارهایی ارائه شد. البته که هر مقاله ویژگی های خاص خود را دارد. البته گاهی مجلات هم استانداردهای ویژه ای را طلب می کنند. برای برطرف کردن ایرادات مقاله خود  می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان موسسه ریسرچ ادیتور، استفاده نمایید.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 ***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید*




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×