منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

ایندکس مقالات چیست؟

ایندکس یعنی چه؟

ایندکس مقالات چیست؟
به قلم:Researcheditor

ایندکس مقاله چطور انجام میشود و چیست؟

ببینید ما دیتابیس های بزرگی داریم مثل پاب مد، تامسون رویترز یا به قول شما ISI))، دوج(doj) ، ایمبیس (embase)، اسکوپوس (این دوتای آخری هم مال همون شرکت تامسون رویترزه)، ایندکس کوپرنیکوس و دیتابیس های فارسی مثلsid ، iranmadex، magiran و ... . خوب حالا کاره اینا چیه؟ کاره اینا اینه که ابسترکت مقالات رو ایندکس (نمایه) می کنند.

ایندکس مقاله یعنی چی؟ یعنی وقتی میری تو سایتشون یه سرچ باکس (قسمت جستجو) دارن که به راحتی میتونی موضوع مورد نظرتو جستجو کنی و چکیده مقالات در مجلاتی که در اون ایندکس میشه رو ببینید.

البته متاسفانه چند وقتیه تو ایران جنون ای اس ای گرفتن اساتید و از اونا به دانشجوها هم منتقل شده. معمولا مقالات با کیفیت رو تو پاب مد و بخش های مختلف تامسون رویترز می تونید پیدا کنید. مجلات ایرانی که تو پاب مد و ای اس ای ایندکس میشن کمتر از جمع انگشتان دست و پا است. شاید توضیحاتم یه کم گیج گننده باشه. ولی تا خودت وارد این بازی ها نشی یاد نمی گیری.

دیتابیس های بزرگی مثل پاب مد، تامسون رویترز یا به عبارتی(ISI) ، دوج  (doaj)، ایمبیس (embase)، اسکوپوس، ایندکس کوپرنیکوس و دیتابیس های فارسی مثل sid، iranmadex، magiran و ... .  وظیفه این دیتابیس ها  که ابسترکت مقالات رو ایندکس (نمایه) می کنند. ایندکس یعنی چی؟ یعنی وقتی میری تو سایتشون یه سرچ باکس (قسمت جستجو) دارن که به راحتی میتونی موضوع مورد نظرتو جستجو کنی و چکیده مقالات در مجلاتی که در اون ایندکس میشه رو ببینید.

 از کجا بفهمیم یک مجله کجا ایندکس شده ؟

آیا ژورنال قبل از ارسال نسخه خطی (Manuscript) شما ایندکس شده است یا خیر. در حال حاضر، اکثر موسسات و مراکز آموزشی عالی نیاز دارند كه مجله مورد نظر بخصوص در ISI نمایه شده باشد تا از نظر ارتقای سطح تحصیلی به شما امتیاز بدهند. بنابراین ایندکس مقاله تاثیر بالایی دارد و نباید به هیچ عنوان از این موضوع غافل شد.

 

تفاوت  index با  H-index چیست؟

مقالات با توجه به استاندارد های خاصی فهرست بندی می شوند که هر چقدر میزان اعتبار و ارجاعات یک مقاله بیشتر باشد از امتیاز بالاتری برخوردار است که این روش فهرست بندی اصطلاحا index گذاری مقالات گفته می شود. در سمت دیگر H-index قرار دارد که برای رتبه دهی و فهرست کردن اشخاص مختلف استفاده می شود.

به بیانیدی دیگر تفاوت index با H-index در کاربرد های آن ها برای امتیاز دهی به مقالات و اشخاصی است که مقالات را نگارش می کنند که index برای امتیاز دهی و فهرست بندی مقالات استفاده می شود و H-index برای امتیاز دهی به اشخاص. بد نیست بدانید که هر چقدر H-index  یک فرد بالاتر باشد از میزان اعتبار علمی بیشتری برخوردار است. بدست آوردن H-index های بالا بسیار دشوار است به شکلی که تعداد اساتید ایرانی با H-index بالا شاید از تعداد انگشتان فراتر نرود. درست مثل تعداد مقالات

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور :  07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد انجام رفرنس نویسی مقاله یا پایان نامه، و سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش فرمتینگ(استاندارسازی) ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

#service_formatting 

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×