منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

چگونه در گوگل اسکولار حساب کاربری بسازیم؟

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار
به قلم:Researcheditor

شیوۀ ساخت پروفایل گوگل‌اسکالر (Google Scholar)

قبلا مطلب جامعی درباره آموزش گوگل اسکولار منتشر کرده بودیم. حالا آماده‌ایم که پروفایل خودمان را در گوگل اسکولار بسازیم. یکی از کارهای مفید و خوب برای پژوهشگران ایجاد پروفایل گوگل اسکولار می‌باشد. از این رو مفید است که پژوهشگران می‌توانند تمامی پژوهش‌های خود  را یکجا حمع نموده و همچنین از امتیازات گوگل اسکولار که عبارتند از استفاده از محاسبه h ایندکس، تعداد ارجاعات سایر پژوهشگران به مقالات شما و موارد دیگر بهره‌مند شوید.

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

آیا می‌دانستید که شما علاوه بر امکان جستجو در منابع بیشمار موجود در گوگل اسکالر می‌توانید برای خودتان حساب کاربر و پروفایل درست کنید؟ در این پروفایل فهرستی از مقالات منتشر شده شما نشان داده می‌شود و همچنین شاخص‌های استناددهی متنوعی برای شما محاسبه می‌شود.

 

با ساختن پروفایل گوگل اسکالر می‌توانید صفحه‌ای به رایگان برای خود ایجاد کنید که معرف شخصیت علمی شما باشد. این پروفایل در خود گوگل ایندکس می‌شود و با جستجوی اسم شما در گوگل به نمایش در می‌آید. بسیاری از کارها در گوگل اسکالر به صورت خودکار انجام می‌شود و پروفایل شما قابلیت بروزرسانی خودکار دارد.

ساخت پروفایل در گوگل اسکالر رایگان است. همچنین دسترسی به اطلاعات پروفایل برای همگان میسر است، این موضوع برخلاف پایگاه‌های تخصصی استنادی دیگر است که معمولا تنها با آی‌پی‌های تحت قرارداد مانند دانشگاه‌ها قابل دسترسی هستند

چگونه در گوگل اسکولار حساب کاربری بسازیم؟

ساخت پروفایل در گوگل اسکالر آسان است و خیلی زمان نمی‌برد. فقط کافیست در ابتدا یک حساب گوگل داشته باشید. منظور همان اکانت جیمیل است. اگر دوست دارید این پروفایل با اکانت جیمیل فعلی شما ساخته نشود، باید حساب گوگل جدیدی برای گوگل اسکولار بسازید.

 

مراحل ساخت پروفایل گوگل اسکالر

1 . ایجاد حساب کاربری گوگل

اگر تا به حال حساب کاربری گوگل نداشته‌اید، می‌توانید در https://accounts.google.com/signup برای خودتان حساب ایجاد کنید. لینک فوق آدرس جیمیلی را به شما می‌دهد که می‌توانید از آن استفاده کنید و یا در صورت تمایل برای همیشه آن را نادیده بگیرید. این کار حدود 5 دقیقه زمان می‌برد. برای ایجاد پروفایل گوگل اسکولار قبل از همه چیز باید یک اکانت جی میل (gmail) داشته باشید. بعد از وارد شدن به حساب کاریری خود در جی میل می‌بایست وارد گوگل اسکولار شوید. با وارد شدن به اکانت جی میل و لینک گفته شده صفحه‌‌ای به شکل زیر باز می‌شود. شما می‌بایست بر روی گزینه My profile کلیک کنید :

درصورتی‌که حساب کاربری شما در لیست موجود نیست و یا حساب کاربری ندارید، گزینه Use another account را انتخاب کنید. صفحه زیر باز می‌شود. در صورت داشتن جی‌میل، از قسمت Sign in وارد شوید. در غیر اینصورت، گزینه Create account را انتخاب کرده و یک حساب کاربری بسازید. سپس از قسمت Sign in وارد شوید.

 

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار 

فرم Citations sign up form را تکمیل نمایید.

 آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

 

در مرحله دوم با کلیک بر گزینه مشخص شده کادر زیر باز خواهد شد:

 

 آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

در قسمت name، نام کامل خود را وارد نمایید.

 در قسمت Affiliation آدرس دانشگاهی خود را به شرح ذیل وارد نمایید (برای مثال شما دانشجوی دانشگاه تهران هستید):

Tehran university, Department of psychology, Iran, Tehran

در قسمت Email for verification  باید ایمیل دانشگاه یعنی info@iauctb.ac.ir وارد شود. برای مثال alinaghavi@iauctb.ac.ir یک ایمیل دانشگاهی است. اگر ایمیل دانشگاهی نداشتید می‌توانید آن را خالی بگذارید یا یک اکانت جی میل دیگری ارایه دهید.

در قسمت Areas of interest، زمینه های پژوهشی خود را وارد نمایید.

 آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

 

بعد از پر کردن این کادر، به پایین صفحه نگاه کرده و گزینه Next را پیدا کنید. بر روی آن کلیک نمایید تا کادر دیگری به شکل زیر باز شود.

در این قسمت شما باید مقالات خود را به لیست add نمایید. برای این کار بر روی see all articles  کلیک نمایید تا لیست کامل مقالات شما نشان داده شود.

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

 

سپس لیست را چک نمایید و مطمئن شوید که مقالات مربوط به شما می باشد. می توانید تیک مقالاتی که مربوط به شما نیست را بردارید و سپس کلید Add و بعد از اضافه شدن مقالات کلید Next Step را بزنید

 

 آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

صفحه بعد گزینه اول را انتخاب نموده و کلید Go to my profile را بزنید

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

 

حال پروفایل شما ایجاد شده است و یک ایمیل تایید به ایمیل آکادمیک شما فرستاده می شود که باید آن را تایید نمایید.

از صفحه پروفایل خود Make it public را کلیک کنید تا پروفایل شما به طور عمومی قابل دسترسی باشد و از گوگل اسکالر قابل سرچ باشد .

دقت کنید که اگر ایمیل آکادمیک خود را تایید نکنید، پروفایل شما قابل دسترسی برای عموم نخواهد بود.

آموزش ساخت پروفایل در گوگل اسکولار

 

در صفحه پروفایل خود همیشه می توانید جزئیات مربوط به خود مانند ایمیل آکادمیک، افیلیشن، و تصویر پروفایل خود را ویرایش نمایید.

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

 

***در صورتی که قصد انجام ادیت یا ترجمه  مقاله یا استاندارد سازی ، و یا سایر موارد مربوط به فرمت و استایل مقاله خود را دارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را برای مقاله یا پایان نامه خود اجرا کنید***

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×