منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: شناخت مقصد (بخش دوم)

اهمیت شناخت مقصد برای مهاجرت

پیش‌نیاز مهاجرت به کانادا: شناخت مقصد (بخش دوم)
به قلم:Researcheditor

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، تنها دانستن شرایط آب و هوایی و هزینه اساسی زندگی در این کشور کافی نیست. در گام بعدی می‌بایست با فرهنگ کانادا و قوانین آن در مورد مسائل مختلف آشنا شوید. با دانستن این مسائل بعد از ورود به این کشور، زودتر با فرهنگ آنجا سازگار شده و به آن خو می‌گیرید.

 #post_318

1. منشور حقوق و آزادی:

اطلاع داشتن از حقوق خود در هنگام ورود به کانادا و در طول اقامت خود در این کشور، بسیار مهم است. منشور حقوق و آزادی که در کانادا به نام منشور شناخته می‌شود، تمامی حقوق سیاسی و شهروندی مردم این کشور را نسبت به دولت و تصمیم‌گیری‌های آن تضمین می‌کند. درواقع این منشور، بستر سیاسی، مدنی و اجتماعی کانادا را تشکیل داده و تمامی ابعاد زندگی شهروندان را در برمی‌گیرد.

 

2. غذای محبوب کانادایی‌ها:

- پوتین Poutine:

پوتین غذای ملی کانادا است. این غذا که تشکیل‌شده از سیب‌زمینی سرخ‌شده، پنیر و آب‌گوشت است، برای اولین بار در کبک کانادا در سال 1957 متولد شد. این غذا را می‌توانید در دکه‌های کنار ساحل، در ورزشگاه‌های هاکی و فست فودها پیدا کنید. فقط مراقب کالری بیش‌ازحد این غذا باشید و مطلع باشید یک پرس پوتین در رستوران‌های زنجیره‌ای برگر کینگ حاوی 740 کالری می‌باشد.

- شیره درخت افرا:

کانادا از درختان افرا پوشیده شده و حتی بر روی پرچم این کشور هم برگ درخت افرا نمایان است. برگ این درخت در پاییز به رنگ قرمز روشن درمی‌آید که جلوه بی‌نظیری به خیابان‌های این شهر می‌دهد. یکی از محصولات این درخت، یک افزودنی شیرین کننده طبیعی است که از قدیم توسط بومی های آمریکای شمالی به عنوان شیره یا همان شربت مورد استفاده قرار میگرفته است. کانادایی‌ها عاشق شیره درخت افرا هستند، این ماده غذایی تقریباً در همه آشپزخانه‌های این کشور یافت می‌شود. این ماده غذایی پرخاصیت، به یکی از تولیدات اصلی کانادا تبدیل‌شده است؛ کانادا 71 درصد از شیره افرا جهان را تولید می‌کند و بزرگ‌ترین مشتری آن، آمریکا می‌باشد.

 #post_308

4. انعام دادن در کانادا:

فرهنگ انعام دادن در کانادا بسیار متفاوت با ایران است. گارسون‌ها و باریستاها در کانادا حداقل حقوق ساعتی را دریافت می‌کنند و این مبلغ در هر استان متغیر است. حداقل حقوق ساعتی در یک استان ممکن است 10 دلار باشد و در استانی دیگر حتی به 8 دلار هم برسد. این میزان حقوق با درنظرگرفتن دریافت انعام از مشتریان تنظیم‌شده است. مبلغ استاندارد انعام معمولاً 15 درصد از صورت‌حساب می‌باشد؛ اما اگر از سرویس دریافتی خود خیلی راضی باشید تا حدوداً 20 درصد از مبلغ صورت‌حساب را نیز می‌توانید به‌عنوان انعام در نظر بگیرید. همچنین مبلغ انعام به ازا هر نوشیدنی یک دلار می‌باشد. در نظر بگیرید که بخشی از حقوق کارکنان رستوران از انعام پرداختی شما تأمین می‌شود و معمولاً کارکنان می‌بایست، بخشی از انعام دریافتی خود را با سایر کارکنان که در آشپزخانه هستند نیز تقسیم کنند. درنتیجه بهتر است در مورد پرداخت انعام مخالفت نکرده و خود را با فرهنگ موجود در این کشور سازگار کنید.

 

5. هاکی روی یخ:

هاکی روی یخ، ورزش زمستانی ملی در کانادا است. کانادایی‌ها علاقه زیادی به این ورزش داشته و تحت هر شرایطی اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنند. از این ورزش به خصوص در رقابت های بین المللی به عنوان متحد کننده کانادایی‌ها نیز یاد می‌شود. در فصل زمستان هر جایی که باشید، چه در محل کار و چه در جمع دوستان، از این ورزش و نتایج آن در روزهای گذشته صحبت می‌شود. در نتیجه بهتر است اخبار مربوط به این ورزش را دنبال کنید تا بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و در مدت زمان کوتاهی حلقه دوستان خود را گسترش دهید.

 

6. سبک معذرت خواهی:

یکی از کلیشه ای ترین جملاتی که در طول روز از زبان کانادایی‌ها خواهید شنید، عبارت (I am sorry) است. این عبارت به حدی استفاده می‌شود که دیگر فقط در معنای (متاسف بودن) و (معذرت خواست) به کار نرفته و صرفا نشانه ای از رعایت ادب و احترام است. درنتیجه حتی اگر روزی هزار مرتبه هم این عبارت را شنیدید، می‌بایست با روی باز و با لبخند، به آن ها پاسخ دهید، چراکه پاسخ ندادن به این عبارت مودبانه خود نشانه بی ادبی در کانادا می‌باشد.

 #post_317

7. گواهینامه رانندگی:

بسیاری از آزمون هایی که تا کنون شرکت کرده‌اید و مدارکی که دارید در کانادا معتبر شناخته نمی‌شود. یکی از این مدارک، گواهینامه رانندگی است. یکی از دلایل اصلی این مسئله، قوانین متفاوت رانندگی کشورها است. بسیاری از قوانین رانندگی درکانادا متفاوت با ایران و یا سایر کشورها می‌باشد. همچنین در کانادا گواهینامه توسط استان‌ها صادر شده و هر استان قوانین و فرآیند آزمون مخصوص به خود را دارد. اگر دانشجو هستید، می‌توانید گواهینامه رانندگی فعلی خود را بین المللی کرده و در طول زمان تحصیل خود در کانادا از آن استفاده کنید؛ اما اگر برای اقامت دائم به این کشور می‌روید بهتر است در همان روزهای اول برای آزمون رانندگی ثبت نام کنید. چراکه این آزمون دارای صف انتظار طولانی می‌باشد. ازجمله مزایای دریافت گواهینامه کانادایی این است که این مدرک به نوعی کارت شناسایی محسوب شده و میتوانید از آن به عنوان کارت شناسایی تا زمان دریافت کارت اقامت دائم خود استفاده کنید.

 

اگر مطلب برای شما مفید بود ، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور : 07191009198  - داخلی شماره 3

***در صورتی که قصد ترجمه مقاله یا هر متن دیگری را دارید و زمان کافی برای انجام آن ندارید ، میتوانید برای استفاده از این خدمت یک سفارش ثبت کنید و با هزینه ای پایین و با صرف زمان اندک این مورد را اجرا کنید***

ثبت سفارش ترجمه

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×