منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

مسئولیت های نویسندگان در نوشتن مقاله

مسئولیت نویسنده مقاله

مسئولیت های نویسندگان در نوشتن مقاله
به قلم:Researcheditor

مسلماً وقتی نام فردی به عنوان نویسنده مقاله ذکر می شود، وظایفی را داشته که به خوبی از عهده آن ها برآمده است. هر نویسنده با توجه به مسئولیتی که  دارد وظیفه مشخصی را متحمل می شود. اما به طور کلی نویسندگان باید قادر باشند مسئولیت عمومی در مورد تحقیق و مقاله را به عهده بگیرند. از جمله وظایف نویسندگان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1- نقش داشتن در طراحی مطالعه، تحصیل داده ها، تحلیل و تفسیر داده ها

 

 2- نقش فعال در نگارش مقاله و تأیید نسخه نهایی آن

 

 3- عهده گرفتن مسئولیت عمومی در مورد تحقیق و مقاله 

 

با توجه به بخش اول تعریف فوق می توان نتیجه گرفت كه در بسیاری از مطالعات منجمله كارآزمایی های بالینی بزرگ، تعداد خیلی بیشتری از دست اندركاران مطالعه،‌ حائز شرایط فوق هستند (بیش از آن تعداد كه عملاً نامشان به عنوان نویسنده مقاله ذكر می‌شود). ولی با توجه به بخش‌های دوم و سوم، تفاوت بین نویسنده واقعی با نویسنده بالقوه مشخص می شود.

 

سخت كاركردن به تنهایی نمی‌تواند تعیین كننده نویسنده مقاله باشد و زمانی كه فرد بتواند در جلوی جمع به سؤالات در مورد اساس و توجیه طراحی مطالعه، و مفهوم نتایج صحبت كند، می‌تواند جزو نویسندگان مقاله محسوب شود.

 

در گروهی كه مشغول نوشتن یك مقاله هستند، افرادی وجود دارند كه آنان نیز نمی توانند بعنوان نویسنده مقاله معرفی شوند: نویسنده حرفه ای مقاله، نویسنده‌ای كه در اواخر كار تهیه و آماده‌سازی مقاله برای چاپ به گروه دعوت شده است، ...

 

هر كسی كه شرایط نویسنده بودن را كسب نماید (مشاركت‌كننده واقعی)، باید حتماً به عنوان نویسنده مقاله معرفی شود. زیادشدن تعداد نویسندگان، دلیل موجهی برای كاستن از تعداد نویسندگان واقعی مقاله نیست.

 

برخی از مجلات، به جای درج اسامی نویسندگان مقاله (authorship)، نام مشاركت كنندگان و دست‌اندركاران مطالعه را قید می‌نمایند (Contributorship).

 

برای short reports یاcase studies، نوشتن لیستی طولانی از نویسندگان، ممكن است برای داوران و خوانندگان مقاله این ظن را پیش آورد كه تعدادی از این نویسندگان، نویسنده میهمان (guest author)‌ هستند.

 

 

 

 

اگر مطلب برای شما مفید بود، دیدگاه خود را ثبت بفرمایید.

تماس با مشاور پژوهشی ریسرچ ادیتور:  07191009198  -  داخلی شماره 3

 




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×