منو
07191009198
جستجو

ویرایش نیتیو سرقت ادبی استاندارد سازی - فرمتینگ برگزاری همایش و کنفرانس پرداخت ارزی مجلات رفع تشابه و سرقت ادبی برگزاری وبینار خدمات آماری مقالات

افراد هوشمند این اشتباهات را دوبار تکرار نمی کنند

راه افراد موفق

افراد هوشمند این اشتباهات را دوبار تکرار نمی کنند
به قلم:Researcheditor

دکتر تریویس بردبری:

هر کسی اشتباه می کند -این یک واقعیت است- ولی هر کسی از اشتباهات خود تجربه کسب نمی کند. بعضی از افراد اشتباهات را مرتب تکرار می کنند، به آن صورت پیشرفتی نمی کنند و نمی فهمند چرا.

 

"اشتباهات را می شود بخشید، زمانی که انسان جرات اعتراف را داشته باشد." (بروس لی)

 

وقتی که اشتباهی می کنیم، سخت است که اعتراف کنیم برای اینکه فکر می کنیم که ارزش ما کاهش می یابد. این گرایش باعث مشکلات زیادی می شود برای اینکه تحقیقات جدید نشان می دهد که قبول کامل اشتباهات باعث می شود که دیگر آن اشتباهات را تکرار نکنیم، برعکس آن چیزی که تا به حال به نحوسنتی شنیده بودیم.

 

ولی هنوز خیلی ها با این مسئله مشکل دارند.

 

محققین کلینیک فیزیولوژی روانی از دانشگاه دولتی میشیگان به این نتیجه رسیدند که افراد به لحاظ ارتکاب به اشتباه به دو دسته تقسیم می شوند: آنهایی که طرز فکر متحجر دارند ( فراموش کن، من هیچوقت نخواهم توانست این کار را بکنم) و آنهایی که فکری قابل توسعه دارند ( برای من آموزنده بود، ببینم چه کاری را اشتباه کردم که دیگر تکرار نکنم).

نویسنده تحقیقات، جیسون موزر، می گوید " با دقت به اشتباهات، ما برای تصحیح اشتباهات وقت و تلاش بیشتری صرف می کنیم".

 

کسانی که فکری با گرایش پیشرفت دارند به نتیجه میرسند چون اشتباهات خود را می پذیرند. کسانی که فکر بسته دارند، اشتباهات خود را تکرار می کنند، چون توجهی به اشتباهات خود ندارند.

افراد هوشمند و موفق به هیچ وجه در برابر اشتباهات ایمن نیستند، ولی آنها وسایل لازم را برای فراگیری از اشتباهات خود را دارند. به عبارت دیگر، آنها ریشه یابی از اشتباهات خود انجام می دهند و همان اشتباهات را دوبار تکرار نمی کنند.

 

"وقتی اشتباهی را دوبار تکرار کنی، دیگر اشتباه نیست بلکه تصمیم تو بوده است" – پاولو کوئلو

 

 

بعضی از اشتباهات وسوسه انگیز هستند و همگی ما در زمانی مرتکب آنها می شویم. حال ده اشتباه را به شما معرفی می کنم که همه ما انجام می دهیم ولی افراد هوشمند فقط یک بار این اشتباهات را می کنند.

 

1 باور به کسی یا چیزی که زیادی خوب به نظر می آید

بعضی از افراد اینقدر جذبه دارند و به خود مطمئن هستند که انسان وسوسه می شود که در هر صورتی از آنها پیروی کند. این گونه افراد بدون وقفه در مورد موفقیت های متعدد خود صحبت می کنند، چقدر دیگران آنها را دوست دارند، چقدر آدم های مهمی را می شناسند، و چه فرصت های جالبی را می توانند به شما ارائه نمایند. درست است که بعضی از افراد خیلی موفق هستند و واقعا می خواهند به شما کمک کنند و افراد هوشمند می توانند بین افراد موفق وآنهایی که فقط ادعای آن را دارند، تشخیص دهند و دوبار فریب پیشنهاداتی را که بسیار سهل الوصول باشند، نمی خورند. نتایج خوشباوری و عدم کنترل ممکن است بسیار سنگین باشد. افراد هوشمند سوالات جدی مطرح می کنند قبل از اینکه خود را درگیر کاری بکنند چون می دانند که هیچ کس، از جمله خود آنها، آنقدر خوب نیستند که به نظر می آیند.

 

2 کاری را بارها وبارها انجام دادن و انتظار نتیجه ای متفاوت داشتن

آلبرت اینشتین می گفت جنون این است که یک کار را چند بار تکرار کنید و انتظار نتیجه ای متفاوت باشید. واقعا افراد زیادی وجود دارند که فکر می کنند دو به علاوه دو ممکن است پنج شود. آدم های هوشمند چنین اشتباهی را فقط یک بار می کنند. خیلی ساده است: اگر روش خود را تغییر ندهید، نتیجه همیشه یکسان است، هر چقدر هم که امید به متضاد آن داشته باشید. آدم های هوشمند می دانند که اگر انتظار نتیجه ای متفاوت دارند، باید روش خود را تغییر دهند، حتی اگر دردناک باشد.

 

3 تحمل نداشتن رسیدن به نتیجه

ما در دنایی زندگی می کنیم که همه چیز سریع وراحت به دست ما می رسد، سریع خرید می کنیم، سفر می کنیم، همه چیز سریع درب منزل ما تحویل می شود...ولی افراد هوشمند می دانند که فقط پس از تلاش و زحمت زیاد، نتیجه مثبت حاصل می شود. و به خوبی میدانند که برای موفقیت های آتی نیز باید این زحمات را متحمل شوند.

 

4 اجرای کار بدون بودجه لازم

شما به استقلال مالی فقط زمانی خواهید رسید که در چارچوب بودجه تعیین شده حرکت کنید. رعایت بودجه چه در زمینه شخصی چه حرفه ای، باعث می شود که تصمیمات هوشمندانه ای بگیریم، در مورد چیزهایی که می خواهیم و چیزهایی که نیاز داریم.

افراد هوشمند فقط یک بار در زندگی کوهی از فاکتورهای مختلف را می بینند، بعد از آن خودشان را جمع و جور می کنند، حساب می کنند ودرست خرج می کنند. متوجه می شوند که زمانی که می فهمند چقدر خرج می کنند و برای چه خرج می کنند، گرفتن تصمیمات درست آسان می شود. تعیین بودجه و رعایت آن موجب نظم می شود و نظم پایه کار با کیفیت است.

 

5 عدم توجه به هدف اصلی

خیلی آسان می شود در گیر کار زیاد شد، آنقدر کار کنید که دیگر در راستای هدف اصلی کار نکنید. ولی افراد هوشمند به خوبی یاد گرفته اند که چگونه در ارتباط با هدف محاسبه شده اولویت های کار روزانه را تعیین کنند. این چنین نیست که به کارهای کوچک توجه نمی کنند، این گونه افراد نظم کاری دارند و مسیر تلاش خود را برحسب اهداف تنظیم می کنند. از همه چیز مهم تر در زندگی اهداف اصلی است و زمانی که این دید را از دست بدهید، همه چیز آسیب خواهد دید.

 

6 انجام ندادن کارهای روزانه

هر کسی زمانی دچار تنبلی می شود، یادتان میرود از سند مهمی کپی بگیرید و یا در نشستی بدون آمادگی قبلی حضور پیدا می کنید. افراد هوشمند تشخیص می دهند که ممکن است بعضی مواقع با شانس کاری را انجام دهند ولی می دانند که اکتفا به شانس کافی نیست اگر بخواهند اهداف خود را به معنای واقعی محقق کنند. دنبال خوش شانسی نیستند ومیدانند که هیچ چیزی جای کار سخت و کنترل را نمی گیرد. می دانند که اگر کارهای روزانه خود را انجام ندهند، هیچگاه چیزی یاد نخواهند گرفت و پس از مدت زمان کوتاهی پیشرفت آنها متوفق خواهد شد.

 

7 سعی بر این داشتند که رل کسی را بازی کنید که نیستید

ممکن است که وسوسه انگیز باشد که با دیگران به نحوی رفتار کنید که آنها از شما انتظار دارند، ولی اگر این رفتار صادقانه نباشد، کسی این رفتار شما را نمی پسندد و اگر رل شخصیتی را بازی کنید که به واقع شخصیت شما نیست، هیچ وقت نتیجه خوبی نخواهد داشت. افراد هوشمند میدانند که باید خودشان باشند تا خوشبخت و موفق شوند.

افراد بی توجه متوجه آسیبی که به دیگران وارد می کنند، نیستند، نمی بینند که چرا کارها و فرصت های خوبی را از دست داده اند و همه این مسائل به خاطر اینکه می خواستند نقش کس دیگری را بازی کنند.

 

8 سعی بر این داشتن که همه شما را دوست داشته باشند

هر کسی در مقطعی از زمان این اشتباه را می کند ولی افراد هوشمند سریع متوجه این اشتباه می شوند که امکان پذیر نیست که جوری رفتار کنند که همه خرسند باشند و اینکه اگر چنین رفتاری داشته باشند، هیچکس نخواهد پسندید. افراد هوشمند می دانند که برای کاربردی بودن و به هدف رسیدن، باید جرات لازم را برای اعلام انتخاب خود داشته باشید و تصمیمی را خواهید گرفت که درست است و نه تصمیمی که همه دوست داشته باشند.

 

9 رل قربانی را بازی کردن

تحقیقات و گزارشات شبکه های اجتماعی مملو از داستان هایی در مورد افرادی است که نقش قربانی چیزی را بازی می کنند.آدم های هوشمند ممکن است این اشتباه را یک بار انجام دهند ولی خیلی زود متوجه خواهند شد که این یک نوع فریبکاری است و موفقیت زمانی که دیگران متوجه شوند که همه این داستان یک بازی بوده است، به اتمام خواهد رسید.

افراد هوشمند متوجه میشوند که اگر بخواهند رل قربانی را بازی کنند، قدرت خود را ازدست خواهندداد واین باخت بسیار پرهزینه است.

 

10 سعی بر تغییر رفتار دیگران

تنها راهی که افراد تغییر می کنند زمانی است که خودشان بخواهند. ولی با این همه وسوسه تغییر دادن کسی که خودش این را نمی خواهد، وجود دارد، به نحوی که فکر می کنید فقط تصمیم و خواست شما باعث تغییر رفتار دیگران می شود. بعضی ها حتی افراد مشکل دار را انتخاب می کنند و سعی می کنند آنها را تغییر دهند.

افراد هوشمند فقط یک بار این اشتباه را می کنند. ولی بعد از آن می فهمند که هیچکس را به غیر از خودشان نمی توانند تغییر دهند. به جای تغییردادن افراد مشکل دار، زندگی خود را با افراد واقعی و مثبت می گذرانند و سعی می کنند که از افراد مشکل داری که کیفیت زندگی آنان را کاهش میدهند، دوری کنند.

 

 

نتیجه

افرادی که از هوش احساسی بالا برخوردار هستند، موفق هستند چون همیشه در حال فراگرفتن چیزهای جدید هستند. از اشتباهات خود عبرت می گیرند و همواره به سوی زندگی بهتر پیش میروند.




ثبت دیدگاه جدید

لطفا جهت ثبت دیدگاه وارد حساب کاربری خود شوید !

×